Ett event vid poolen vore aldrig fel!
När en författare ger ut en ny bok så brukar man ha en boklansering och ett event. På eventet brukar man bjuda in folk som jobbar inom media. Det händer också att man bjuder in vissa bloggare och instagrammare som har stora konton. Detta för att få sådan stor spridning som möjligt för sin bok man ger ut.
Många event brukar också ha sponsorer som kanske sponsrar med god mat och dryck. Det förekommer även att vissa företag sponsrar med skönhetsprodukter, hårvård, bikini och massa andra roliga saker som gäster får med sig hem. Man tar ofta emot gästerna med något att dricka så att de får lära känna varandra innan man påbörjar själva eventet.
Event kan man ha på olika sätt antingen hyr man en lokal eller så kan man ha den i sin egen bostad om man bor väldigt stort. Det finns folk som bor stort och har event i sin bostad eller i sin trädgård. Det bästa hade varit om man hade genom Poolgiganten ordnat en härlig swimmingpool för gästerna. Man har även sett att vissa som bjuder in till event har haft badtema på sina fester. Dvs gästerna får då ta med sig badbyxor och bikini för att ta ett dopp i poolen. Sedan har man bjudit in media från stora tidningar som har tagit bilderna och publicerat dem överallt. På detta sätt får man verkligen den reklam man förtjänar vare sig det är en bok man ger ut eller om det är något annat tex ny dryck.
Har du tex ny dryck då passar event på en trädgård med pool perfekt en sommardag. För då sitter gästerna i naturen eller bada med din dryck i handen. Det kommer då verkligen bli en lyckad snackis om din produkt och varumärke. Folk tar till massa olika nya metoder för att få ett erkänt varumärke. Konkurrensen är stor och idéerna många för att verkligen lyckas. När man gör på detta sätt då kan verkligen vilket varumärke som helst lyckas på marknaden. Finns du inte så syns du inte. Syns du inte så finns du inte heller. Alla vill vi verkligen synas så är du författare så är detta ett utmärkt tips att synas bättre i vimlet av massor av andra varumärken och produkter.
Se också till att ditt varumärke och produkt håller vad den lovar för det är det viktigaste. Ärligheten håller längst ditt varumärke ska hålla exakt vad den lovar om den ska överleva i längden.